London, dag 1

Jag har spenderat de två senaste veckorna i min favoritstad London med Anja och Jenny. Vi åkte dit för att göra vår praktik, men har hunnit med mycket mer än så (skriver det här mest för min egen skull, för att jag ska kunna komma ihåg i framtiden)

Vi landade på Stansted tidigt på morgonen tisdagen den 7 februari. Efter världens längsta bussfärd in till London (det var OTROLIGT mycket trafik) lyckades vi få tag på en taxi och åkte till vårt hotell i Queensway (vi bodde på Queenspark hotel, superbra!) för att lämna av våra väskor och checka in. Efter att ha lämnat av oss väskorna gick vi till tunnelbanan, fixade busskort och åkte till Marble Arch för att luncha på KFC, som ligger mitt emot Primark. Efter en otroligt onyttig lunch gick vi över till Primark och kom ut några timmar senare. Efter att ha vandrat Oxford Street fram och tillbaka ett antal gånger åkte vi, trötta i benen, tillbaka till hotellet där vårt rum var färdigt. Vi släpade våra väskor upp för fem trappor och kom tillslut fram till vårt rum, ett fräscht rum med fräsch toalett och TV. Vi packade upp våra saker, gjorde oss hemmastada och kollade lite på TV innan vi åkte tillbaka till stan för att äta middag på en Italiensk restaurang. Då vi hade gått upp vid halv tre natten innan bestämde vi oss för att det nog var bäst att lägga oss i vettig tid, vilket vi även gjorde då vi åkte hem efter middagen.

 

 


Kommentarer

Skriv en söt kommentar hära:

Vem är du?
Ska jag komma ihåg dig?

Din email?


Länka till din blogg!


Så, vad var det du ville?
Trackback
RSS 2.0