London, dag 4

Fredagen bestod även den av praktik. På morgonen gick jag och Melissa på en föreläsning och efter det följde jag med vår team-ledare Sean på ett möte där en kvinna som arbetar för bland annat Nike, Fox och National Geographic Channel berättade om sitt jobb, vilket var otroligt intressant. Vid ett gick jag och Melissa och åt lunch på ett franskt café, och eftermiddagen ägnade jag åt research för Emily och Adam. Vid halv fem hade jag ett möte med Sam, en kille som arbetar i mitt team, och han berättade vad han arbetar med, vad hans roll är, visade lite vad han har gjort osv. När klockan slog halv sex packade jag ihop mina saker och begav mig iväg för att möta Jenny och Anja på polisstationen, då Anjas iPhone blivit stulen av någon idiot på Starbucks.. Dock hann jag aldrig till polisstationen, utan mötte upp dom i stan där vi åt middag.

Efter middagen åkte vi till hotellet för att göra oss i ordning. Efter några timmar på hotellrummet åkte vi till Soho för att möta upp Jennys vän David. Vi åkte hem till honom och hans kompis, som bor i ett FEMvåningshus (!!!!) i Soho, När vi kom dit hade de precis haft en vinprovning, så vi blev bjudna på vin och försökte vara lite sociala med de som redan var där. Efter någon timma eller så gick vi till en klubb, Movida, där Davids kompisar hade bord. Vi blev bjudna på drinkar och dansade till grym musik i flera timmar innan vi gick vidare till nästa klubb, Cirque du soir, som var lite mer av en circus/burlesque klubb. De som jobbade där var utklädda och lokalen var väldigt cool. Efter yttligare några timmar kände vi att vi började bli trötta och hungriga. Vi hittade ETT ställe som var öppet på Oxford Street, ett kebabstånd, så det blev varsin kebab innan vi tog bussen hem till hotellet och somnade på direkten efter en oslagbar kväll, trodde vi..








Kommentarer

Skriv en söt kommentar hära:

Vem är du?
Ska jag komma ihåg dig?

Din email?


Länka till din blogg!


Så, vad var det du ville?
Trackback
RSS 2.0