London, dag 2

Dag 2 - dags för praktik! Vi gick upp tidigt, åt frukost (engelsk frukostbuffé på hotellet) gjorde oss i ordning och åkte i väg till praktiken. Jag praktiserade på Mindshare, vilket är en mediabyrå. Kontoret ligger i en enorm byggnad två minuter från Oxford Street (de delar byggnad med bland annat Google) på sjunde och åttonde våningen, med utsikt över hela London. Hur fint som helst! Jag kom fem minuter försent då jag gått helt fel, virrade runt i cirklar och var helt vilse, men det var inga problem. Jag träffade Kate, som är Team Assistant. Jag gick en laptop och ett passerkort, hon visade mig runt i byggnaden och presenterade mig sen för mitt team - Invention teamet, bestående av 8 personer. Mitt team är väldigt kreativa och arbetar med väldigt många olika klienter i sport - och underhållningssammanhang. Jag fick en plats vid bordet, startade min dator, aktiverade min mail och småpratade lite med alla i teamet. Jag fick lite introduktionspapper att läsa innan jag fick lite uppgifter att arbeta med. Efter några timmar var det dags för lunch. De har inga fasta lunchtider (vissa äter inte ens lunch..) men jag åt med Adam i mitt team, skönt att äta med någon första dagen. Efter lunchen försvann timmarna bara. Vid fyra hade jag ett möte med Adam och Emily (mina "mentorer") och vid halv sex fick jag gå hem. Då mötte jag upp Jenny och Anja och vi åkte till Westfield i Shepherds Bush. Westfield är en ENORM galleria som har alla möjliga affärer - från H&M till Gucci. Vi åt middag på en pub och kollade lite i affärer innan vi åkte tillbaka till hotellet där vi däckade i våra sängar.






Kommentarer

Skriv en söt kommentar hära:

Vem är du?
Ska jag komma ihåg dig?

Din email?


Länka till din blogg!


Så, vad var det du ville?
Trackback
RSS 2.0